Torsdagen

I torsdags var jag på Zumba och konditions föredrag. Vi fick möjligheten att välja vad vi ville lära oss lite mer om. Man kunde välja mellan till exempel racketsporter, styrketräning m.fl. Jag valde då dans som var zumba eftersom jag har så mycket negativa erfarenheter från det i skolan. Jag kan säga så här att zumba var otroligt roligt. Hon som höll i det motiverade mig något otroligt mycket och jag ser fram emot när jag blir färdig idrottslärare att jag får ha dans. Frågade du mig för några år sedan skulle jag aldrig vilja hålla i dansen. Det står inget i kursplanen om att man måste dansa alla dessa tråkiga pardanser i skolan. Varför inte dansa zumba eller street dance. Det blir så mycket roligare för barnen då.

Jag valde även kondition eftersom jag trodde det skulle vara intressant. Tyvärr pratade han i föra svåra termer och vi förstod inte mycket av vad han sa. Något jag snappade upp var att "power-walk" på plan mark ansågs inte som en sorts träning utan bara fettförbränning, men skulle man gå uppför eller i terräng med vikter så skulle det bli både fettförbränning och konditionsträning.
Sen sa han att om man var ute efter att bränna fett och inte bygga muskler skulle man inte äta direkt efter träningen utan man skulle "svälta" sig någon timme efter träningen. Jag har alltid trott att det bästa är att äta direkt efter träning i vilket fall som helst.


Zumba vill jag göra om :)


Kommentarer
Postat av: Norden

Helt sjukt, svälta sig efter träning!

Det funkar ju inte om man vill bli stark och det vill vi ju!

2011-03-07 @ 07:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0